Maisto papildai sportui ir sveikesniam gyvenimui

Žemiau pateikti maisto papildai su vartotojų įvertinimais ir įvairių pardavėjų kainomis.

Nuo šiol galite rašyti įvertinimus bei gauti pranešimus apie krintančias kainas.

Šiuolaikinė maisto papildų pasiūla itin gausi. Galime rinktis vitaminus, mineralus, papildus, pagamintus vaistažolių pagrindu, amino rūgščių papildus ir dar daug kitų. Jų forma gausa ne ką mažesnė už pačių papildų įvairovę: papildus sutinkame tablečių, kapsulių, miltelių, gėrimų ar energetinių batonėlių pavidalais. Kokie populiariausi papildai? Tai: vitaminai D (šio vitamino trūkumas – labiausiai paplitęs pasaulyje) ir E; mineralai, tokie kaip kalcis ir geležis; augaliniai papildai, pvz., ežiuolės ir česnako; taip pat specifiniai papildai, tokie, kaip gliukozaminas, probiotikai ir žuvų taukai.

Ką galime įskaityti maisto papildų etiketėse?

Kiekvienas maisto papildas yra ženklinamas specialiomis etiketėmis, prie jų pridedami informaciniai lapeliai, kuriuose pateikiama maisto papildo sudėtis. Joje nurodytas veikliųjų medžiagų kiekis, kurį gaunate, suvartodami vieną dozę pasirinkto papildo ir pridėtinės medžiagos (rišikliai, kvapiosios medžiagos). Papildo gamintojo nurodoma dozė – rekomenduojamojo pobūdžio, Jūs ir Jūsų šeimos gydytojas galite ją koreguoti pagal asmeninius poreikius.

Maisto papildų veiksmingumas

Jei nevalgote kai kurių maisto produktų (esate vegetaras, žaliavalgis ar pan.) ir Jūsų racionui trūksta maisto įvairovės, kai kurie papildai gali padėti jums gauti pakankamai pagrindinių maistinių medžiagų. Tačiau jie negali pakeisti maisto produktų, kurie yra svarbūs sveikai mitybai, įvairovės.

Moksliniais tyrimais įrodyta, kad kai kurie maisto papildai yra naudingi sveikatai ir padeda sustiprinti kai kurias organizmo funkcijas, prisidėti prie kokybiško jų funkcionavimo. Pavyzdžiui, kalcis ir vitaminas D yra svarbūs kaulų tvirtumui ir kaulų retėjimo profilaktikai; folio rūgštis sumažina galimų vaisiaus defektų riziką; o omega-3 riebalų rūgštys ir žuvų taukai naudingi širdies ligų profilaktikai ir gali pagerinti šią problemą turinčių asmenų sveikatos būklę.

Pagrindiniai maisto papildai, reikalingi palaikyti gerą sveikatą.

Paaiškinimas

Svarbu paaiškinti vieną aspektą: papildai nereikalingi, kad būtumėte „sveiki“. Sveikata yra pakankamai miglota sąvoka. Mes nesiekiame išsiaiškinti Jūsų įpročių ar kitaip paveikti Jūsų gyvenimo būdą. Pokyčiai, reikalingi tam, kad Jūsų sveikata taptų geresnė, turi kilti iš Jūsų vidaus. Turite suvokti, kad vien vartodamas papildus, sveikais netapsite. Tačiau, jei norite vartoti papildus sveikatai pagerinti ir, tuo pačiu, esate pasiryžę imtis tam tikrų papildomų priemonių (sporto, sveikos mitybos ir kt.), skaitykite tolesnį skyrelį, kuriame aptariame maisto papildų naudą skirtingoms organizmo funkcijoms.

Mikroelementų ir makroelementų papildai

Daugelyje papildų, kurie savo sudėtyje turi būtiniausius vitaminus ir mineralus, yra visi 24 elementai, būtini gerai sveikatai palaikyti, daugelis jų siekia maksimalią rekomenduojamą paros normą. Tai rekomenduojamojo pobūdžio kiekis. Tačiau, konkrečiam asmeniui gali būti reikalinga didesnė ar mažesnė tam tikro vitamino ar mineralo koncentracija. Todėl, pernelyg nesureikšminkite konkretaus procento, o stenkitės gauti visų naudingųjų medžiagų panašiomis proporcijomis.

Jūs taip pat galite padidinti vienos dienos dozę, jeigu prieš tai buvusią dieną pamiršote išgerti papildo; organizmas linkęs kaupti naudingąsias medžiagas, o nepageidaujamas poveikis sveikatai atsiranda tada, jei negaunate pakankamai maistingųjų medžiagų ilgą laiką.

Atkreipkite dėmesį, kad iš 24 vitaminų ir mineralų, mūsų organizmui dažniausiai trūksta tik kelių iš jų. Pavyzdžiui, labai paplitęs yra magnio ir vitamino D trūkumas. Be to, sportininkams gali pasireikšti cinko trūkumas, jei jie pernelyg prakaituoja. Moterims, kurios dažnai kenčia nuo osteoporozės, gali būti naudingi kalcio papildai (nors to galima išvengti, jei, siekdami gauti didesnį kalcio kiekį, naudojate baltymų papildus, pvz., išrūgų izoliatus, kurių pagrindą sudaro baltymai).

Nepaisant geležies trūkumo ir anemijos paplitimo, geriausia stengtis šias problemas išspręsti, pasitelkus visavertę mitybą dėl to, kad geležis yra stiprus prooksidantas (medžiaga, skatinanti oksidaciją). Pirkdami papildus, atkreipkite dėmesį į tai, kad ne visuose, medžiagos pateikiamos adekvačiomis dozėmis. Pavyzdžiui, daugelyje papildų yra kalcio ir magnio perviršis.

Kalbant apie makroelementus, jei jūsų dietai trūksta baltymų ir Jūs nenorite arba negalite papildyti savo mitybos šiomis medžiagomis, apsvarstykite galimybę įsigyti papildų, kurių sudėtyje yra baltymų. Tai padės Jums pasiekti geresnių rezultatų sporto srityje ir prisidės prie teigiamos Jūsų organizmo būklės palaikymo. Taip pat, jeigu Jūsų dietoje trūksta riebios žuvies, turėtumėte vartoti žuvų taukų papildus.

Kiti papildai

Kiti papildai, kuriuos verta paminėti, tai tos medžiagos, kurios organizme linkusios „elgtis“ kaip vitaminai. Šios medžiagos randamos maiste, bet kartais, esant nepilnavertei mitybai, kyla būtinybė gauti jų papildomai, vartojant maisto papildus. Šioms medžiagoms priskiriami:

  • Kreatinas, paprastai monohidrato pavidalu;
  • L-karnitinas;
  • CoQ10, taip pat žinomas kaip CoEnzyme Q10;
  • Cholinas ar kitas cholinerginis papildas.

Daugelis kitų papildų taip pat gali suteikti naudos sveikatai, tačiau, aukščiau išvardintieji keturi iš jų, yra geriausiai ištirti ir saugūs vartoti. Vis dėlto, maisto papildus derėtų vartoti saikingai. Domėkitės informacija apie maisto papildus ir praturtinkite savo mitybą produktais, kuriuose gausu naudingųjų medžiagų. O jei to nepakanka, pradėkite vartoti maisto papildus. Žinoma, tik su saiku.

Register New Account
Atnaujinti slaptažodį
Tik mūsų svetainės lankytojams
IŠSKIRTINIS PASIŪLYMAS
Naudokite kupono kodą PAPILDUKAINA ir gaukite papildomą 15% nuolaidą apsipirkinėdami myprotein.lt svetainėje.
2018 (C) Visos teisės saugomos.